Brownbag Lunch: The Harvard Business School case-based teaching: a framework for combining research and education at the Universities of Applied Sciences

10.05.2017 von

Auch dieses Semester bietet das learning.lab eine weitere Durchführung der erfolgreichen Brownbag Lunches an. Luca Botturi, Dozent an der SUPSI, wird zeigen, wie neue Erkenntnisse und Innovationen aus Forschungsprojekten via case-based teaching in den regulären Unterricht einfliessen können. Der Referent wird von seinen Erfahrungen berichten und im Anschluss für Fragen zur Verfügung stehen.

Die Vortragssprache ist Englisch. Eine ausführliche Beschreibung der Inhalte findet sich weiter unten.

 

Die Veranstaltung wird in Basel stattfinden. Jedoch ist es möglich sich aus den anderen Standorten über die Videokonferenzräume hinzuschalten zu lassen. Es wird jeweils ab 12 Uhr ein kleiner Imbiss (Sandwiches) bereitgestellt, der von uns organisiert wird und für Sie kostenlos ist. Von 12.15 Uhr bis 13.15 Uhr möchten wir uns dann ganz der Diskussion der einzelnen Themen widmen.

 

Zur Anmeldung: Bitte wählen Sie alle Termine aus, an denen Sie teilnehmen könnten. Die Veranstaltung wird an den Terminen mit den meisten Stimmen durchgeführt. Anmeldeschluss ist der 1. Juni.

 

Further information:

 

Speaker: Luca Botturi (Head of the REC Unit (Risorse didattiche, Eventi e Comunicazione), at the Dipartimento formazione e apprendimento of the University of Applied Sciences and Arts of Southern Switzerland, Locarno

Project: Universities of Applied Sciences – like most academic institutions – are striving to lively and effectively connect research and education.

Research question: How do fresh data and innovation flow from research projects to standard courses?

The project Casi di studio tra ricerca e formazione was launched in 2014 within the Dipartimento ambiente costruzioni e design of the Scuola universitaria professionale della Svizzera italiana (www.supsi.ch/dacd), under the guidance of Iolanda Pensa.

The working hypothesis was using case-based teaching (following the approach of the Harvard Business School, as opposed to the many more blurred versions of this method) as a leverage to capitalize on the content produced in research projects in order to enrich the teaching and learning experience.
In its pilot phase, the project has developed 5 case studies, each fitting a specific course and building upon the experience of an actual research project. Each case study was tested at least once with a real class, and data were collected about motivation, engagement and perceived learning. Most of all, the experience of the project has allowed to develop a procedure to create effective case studies from a research project, and identified a set of case study „models“ that can support it.
The project has been currently extended for additional 18 months and is now working to the development of 3 additional case studies.
Project page (with project report, in Italian)

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